Remaja Wanita Kini Telanjang

Remaja Wanita Kini Telanjang

Aku selalu merantau ke banyak tempat sehinggakan aku merasa hairan keadaan fesyen remaja wanita sekarang.

Perasan tak ramai dari mereka memakai tudung tapi berpakaian seksi. Kadang-kadang aku merasakan agaknya harga baju dah terlalu tinggi sekarang nie sehingga mereka sanggup memakai baju adik-adik mereka.

Dahlah ketat  pakai bra warna-warni pulak. Aku tak faham kenapa mereka mesti memakai tudung, adakah itu penghinaan keatas agama yang dianuti?

Seluar pulak cawatnya pendek, bila duduk nampak pulak seluar dalam. Apa semuanya ini? Lebih menghairankan tiada pula pemuda yang menasihati hanya syok memerhatii.A ku pernah menyindir hinggakan mereka melihat aku terus melarikan diri. Aku rasa masyarakat harus bersikap kritis dimana bila melihat perkara tersebut harus menyindir barulah mereka sedar yang dipakai itu tidak sopan.

Katakan pada mereka nak buat “Free Show Ke” atau bagi mereka duit 20 ringgit suruh beli baju baru kalau tak ada duit sangat. Abang-abang harus memainkan peranan jika ada adik sebegini.  Jangan marah tapi belikan baju yang besar atau baju kurung suruh pakai. Jangan jadikan tudung yang di pakai itu sebagai pembalut nangka. Ianya adalah lambang keislaman.

Jangan kita hanya tengok aje.Sebagai ahli masyarakat tugas kita untuk membetulkannya.Walaupun kecil tapi sekiranya semua masyarakat berganding bahu maka aku rasa kita akan melihat perubahan yang drastik.

Buat macam zaman dulu, semua masyarakat memainkan peranan kearah kebaikan. Perasan tak kalau dulu jika mereka berpakaian sebegini mereka akan di renung semacam makhluk asing sehingga mereka tidak mahu memakai pakaian sebegini. Kita harus bertindak drastik kalau mahukan perubahan segera. Jangan biarkan anak perempuan melayu terus menjadi begini. Makin hari makin teruk. Pakatlah beramai-ramai megubah keseksian remaja kita. Insyallah!

Jangan biarkan mereka terus bertelanjang setiap hari walaupan mereka berpakaian. Ibu Ayah tolong jalankan amanah yang diberikan. Jangan nampak itu hanya satu kesalahan yang kecil aje. Tutuplah maruah mereka kerana itulah juga maruah kita. Fikirkanlah……….

2 Responses

  1. assalamualaikum..yng tlis wordpree nie laki kee pOmpuan yea ??

  2. fsyen baju kurung skrg pun byk yg jrg2 lah..
    xsuke btl tgk..klu kite tgor mule la dorg ni tarik muke..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: